محکومیت شدید استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان

صدا و سیما سه شنبه 26 اسفند 1404 - 15:37
سخنگوی وزارت امور خارجه، حملات وحشيانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی را در لبنان به شدت محكوم كرد.

محکومیت شدید استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان از جمله حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی و غیرنظامی در لبنان به‌ویژه در جنوب، بقاع و ضاحیه بیروت که منجر به شهادت بیش از ۸۰۰ نفر، زخمی شدن هزاران تن و آوارگی چند صد هزار نفر شده است را به شدت محکوم کرد.

بقائی تاکید کرد: بمباران مناطق مسکونی، کشتار مردم، کادر درمان و امدادگران و تخریب زیرساخت‌های حیاتی لبنان، نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بشردوستانه و مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه جهانی نمی‌تواند در قبال آنها بی‌تفاوت بماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تداوم بی‌عملی مجامع مسئول بین‌المللی در قبال نقض مستمر آتش‌بس و جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی، در پرتوی حمایت و همدستی آمریکا از این جنایات، موجب ترغیب رژیم اشغالگر به تشدید تجاوزات و جنایات شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان برای مقابله با اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید نمود و مسئولیت جامعه جهانی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل، را برای عمل به وظایف خود جهت جلوگیری از نقض صلح توسط رژیم صهیونیستی و محاکمه و مجازات جنایات ارتکابی علیه مردم لبنان یادآور شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.