وزیر امنیت داخلی آمریکا برکنار شد

مشرق نیوز جمعه 15 اسفند 1404 - 10:12
وزیر امنیت داخلی آمریکا از سمت خود برکنار شد.

به گزارش مشرق، کریستی نوم، وزیر امنیت داخلی دولت تروریستی آمریکا و از چهره‌های برجستهٔ اجرای سیاست‌های سختگیرانهٔ مهاجرتی، اعلام کرد در پایان این ماه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌ دولت تروریستی آمریکا، اعلام کرد قصد دارد مارک‌وین مولین، سناتور جمهوری‌خواه اوکلاهما، را برای جانشینی او معرفی کند؛ انتصابی که برای نهایی شدن نیازمند تأیید سنای آمریکا است.

به گزارش «رویترز»، نوم که پیش‌تر فرماندار داکوتای جنوبی بود، از زمان آغاز به کار دولت ترامپ در سال 2025 به یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای کابینه تبدیل شد، و با مواضع بسیار تند علیه مهاجرت غیرقانونی و حضور فعال در عملیات‌های میدانی اداره مهاجرت شناخته می‌شد.

با این حال، عملکرد او در ماه‌های اخیر با موجی از انتقادهای دوحزبی در کنگره مواجه بوده است. در جلسات استماع اخیر، نمایندگان دموکرات و حتی برخی جمهوری‌خواهان نحوه مدیریت او بر وزارت امنیت داخلی و یک قرارداد تبلیغاتی 220 میلیون دلاری را زیر سؤال بردند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.