سفارت آمریکا: نمی‌توانیم به شهروندانمان برای خروج از اسرائیل کمک کنیم

الف سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:16
سفارت آمریکا در قدس اشغالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر، قادر به فراهم کردن امکان خروج آمریکایی‌های آواره از اراضی اشغالی یا ارائه کمک مستقیم به آنها در این خصوص نیست.

به گزارش فارس؛ سفارت آمریکا در قدس اشغالی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای برای آمریکایی‌های آواره در اسرائیل که خواستار خروج از اراضی اشغالی هستند، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. در بیانیه این سفارتخانه آمده است: «در حال حاضر قادر به خارج کردن آمریکایی‌ها و کمک مستقیم به آنها برای ترک اسرائیل نیستیم».

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز سه‌شنبه خواستار خروج اتباع آمریکایی از ۱۴ کشور در غرب آسیا شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که اتباع آمریکایی در کشورهای بحرین، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان سعودی، سوریه، امارات عربی متحده، یمن، ایران و فلسطین اشغالی باید هرچه سریعتر آنجا را ترک کنند.

دلیل این هشدار، خطرات جدی امنیتی عنوان شده است.از سوی دیگر، سفارتخانه‌های آمریکا در کویت و ریاض امروز به طور رسمی اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.