ایرادات کیهان به متن تفاهم نامه

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 08:30
در بحث مهم تنگه هرمز، چرا بحث تنگه را که جزء لاینفک حقوق مشترک ایران و عمان است، به یک محور در مذاکرات پذیرفته‌ایم؟ در بحث هسته‌ای، مذاکره با آمریکا و ذکر آن در یادداشت تفاهم منطق قابل دفاعی ندارد و مذاکره با آمریکا ما را از حقوق مندرج در NPT هم عقب‌تر می‌راند.

روزنامه کیهان در تحلیل پیام رهبر انقلاب نوشت: «مضمون پیام رهبر معظم این است که مورد یا موارد بایسته‌ای وجود دارد که در متن نیست و مورد یا مواردی در متن است که بایسته نیست.

نوعی خوش‌بینی بی‌دلیل وجود داشته و این در شتاب گرفتن روند «تفاهم اولیه» مؤثر بوده است. زمان در اختیار ایران بود و هرچه به سمت پایان تابستان نزدیک می‌شویم، دولت متجاوز آمریکا با مسایل بغرنجی مواجه می‌گردید و به دادن امتیاز برای عبور از آن احتیاج پیدا می‌کرد.

در بحث مهم تنگه هرمز، چرا بحث تنگه را که جزء لاینفک حقوق مشترک ایران و عمان است، به یک محور در مذاکرات پذیرفته‌ایم؟ در بحث هسته‌ای، مذاکره با آمریکا و ذکر آن در یادداشت تفاهم منطق قابل دفاعی ندارد و مذاکره با آمریکا ما را از حقوق مندرج در NPT هم عقب‌تر می‌راند.

بند مندرج در تفاهم‌نامه در بحث هسته‌ای عملاً دست ایران را در استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای می‌بندد و ایران دیگر حتی حق خروج از NPT را نخواهد داشت.

این مخالف مصوبه هسته‌ای مجلس می‌باشد و تهدیدات نظامی نهفته در بند هسته‌ای علیه ایران وجود دارد. تیم ایران ۶۰ روز فرصت اصلاح اساسی در تفاهم امضا شده دارد و باید گزارش آن به‌طور روشن به رهبر و ملت داده شود.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.