نامه‌نگاری یک نماینده درباره بهای گاز

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 13:45
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ارسال نامه خود به مسئولان شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

سید اسماعیل حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه خود به مسئولان شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

وی افزود: این نامه در اعتراض به افزایش مجدد تعرفه بهای گاز بخش‌های خانگی و تجاری پس از دریافت مطالبات مردم به مسئولان شرکت ملی گاز ایران ارسال شده است.

متن نامه به شرح ذیل است:

برادر گرامی جناب آقای توکلی
مدیرعامل محترم شرکت ملی گاز ایران

با سلام و احترام،

ضمن تشکر از حضرتعالی و همکارانتان بابت تلاش‌های شبانه‌روزی در جنگ تحمیلی سوم، نظر به گزارش‌های واصله و گلایه‌های گسترده اقشار مختلف مردم در خصوص افزایش بهای گاز در بخش‌های خانگی و تجاری ( نامه شماره 13799 تاریخ 1405/02/09 مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، پیوست) لازم می‌دانم به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سخنگو و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی، مراتب نگرانی عمیق خود و موکلینم را نسبت به آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی این تصمیم اعلام نمایم.

بی‌تردید مدیریت منابع انرژی کشور و صیانت از سرمایه‌های ملی، امری ضروری و قابل دفاع است؛ لکن اتخاذ سیاست‌های قیمتی در شرایط حساس کنونی که بخش قابل توجهی از خانوارها و فعالان اقتصادی با مشکلات معیشتی، کاهش قدرت خرید و رکود بازار مواجه‌اند، نیازمند دقت، تدبیر و لحاظ نمودن شرایط عمومی جامعه است.

در مقطع زمانی فعلی، که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت همبستگی ملی، آرامش روانی جامعه و حمایت عملی از اقشار آسیب‌پذیر هستیم، هرگونه افزایش هزینه‌های جاری خانوار و واحدهای صنفی می‌تواند فشار مضاعفی بر مردم وارد ساخته و زمینه نارضایتی عمومی را فراهم آورد.

بدیهی است سیاست‌های اصلاحی در حوزه انرژی، چنانچه با شیب ملایم، اطلاع‌رسانی شفاف، اقناع افکار عمومی و پیش‌بینی سازوکارهای حمایتی برای دهک‌های پایین درآمدی همراه نباشد، آثار نامطلوبی در پی خواهد داشت. از این رو انتظار می‌رود آن مجموعه محترم، ضمن بازنگری در تصمیمات اخیر و بررسی دقیق پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن، تمهیداتی اتخاذ نماید که منافع و امنیت ملی و رفاه عمومی توأمان مورد توجه قرار گیرد.

اینجانب تأکید می‌نمایم که امروز زمان تحمیل فشارهای جدید اقتصادی بر مردم نیست، بلکه زمان همدلی، همراهی و کاستن از دغدغه‌های معیشتی شهروندان است. شایسته است شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از ارکان مهم خدمت‌رسانی کشور، با اتخاذ رویکردی حمایتی و مسئولانه، در جهت تقویت اعتماد عمومی و پشتیبانی از اقشار مختلف جامعه گام بردارد.

خواهشمند است دستور فرمایید موضوع با قید فوریت مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نتیجه اقدامات و تصمیمات متخذه به دفتر اینجانب و افکار عمومی اطلاع‌رسانی گردد.

توفیق روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را در خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.