فرارو- خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد: هیثم بن طارق، سلطان عمان، امروز سهشنبه با هیئت عالیرتبه ایران به ریاست محمدباقر قالیباف و نیز عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، دیدار کرد.
به گزارش فرارو به نقل از العربیه، این هیئت در دیدار با هیثم بن طارق آل سعید در مسقط، درباره آخرین تحولات منطقهای و روندهای مرتبط با مذاکرات ایران و آمریکا گفتوگو کردند.
محور اصلی مذاکرات، بررسی وضعیت گفتوگوهای غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه عنوان شده است.
در این دیدار همچنین موضوعات مرتبط با تردد دریایی در منطقه و بهویژه وضعیت کشتیرانی در تنگه هرمز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سلطان هیثم بن طارق گفت: «امیدواریم از سرگیری کشتیرانی از طریق تنگه هرمز، نتایج مثبت و سازندهای به همراه داشته باشد.»
سلطان عمان افزود: ما از مذاکرات ایران و آمریکا برای رسیدن به یک حل و فصل مسالمتآمیز و نهایی برای تمام پروندههای موجود حمایت میکنیم.
وی تأکید کرد: ما از حل و فصل موضوع ازسرگیری کشتیرانی در تنگه هرمز و پرونده هستهای ایران حمایت میکنیم.
در پایان این دیدار، طرفین بر اهمیت ادامه رایزنیها و نقش میانجیگرانه عمان در کاهش تنشهای منطقهای تأکید کردند.