ریاست جمهوری لبنان با انتشار بیانیهای اعلام کرد: «جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، و مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، به رئیسجمهور جوزف عون تأکید کردند که از رویکردهای دولت لبنان در زمینه گسترش حاکمیت و اقتدار دولت بر سراسر خاک این کشور حمایت میکنند. ونس و روبیو همچنین بر پیگیری نتایج و دستاوردهای نشست سوئیس و تشکیل یک کارگروه مشترک آمریکایی، لبنانی و ایرانی برای تثبیت آتشبس تأکید کردند.»
به گزارش فرارو، در ادامه بیانیه ادعا شده است: «آنها خاطرنشان کردند که ترتیبات مربوط به حوزۀ اختیارات این کمیته و نحوۀ تشکیل آن در دست بررسی است. عون از معاون رئیسجمهور و وزیر خارجه ایالات متحده بهخاطر توجهی که ایالات متحده به لبنان معطوف داشته است، با هدف پایان دادن به جنگ، تقویت حاکمیت دولت لبنان و حفظ استقلال تصمیمگیری آن بهعنوان تنها نهاد مسئول حفظ حاکمیت ملی، کرامت مردم لبنان و امنیت و ایمنی آنان، تشکر کرد.»
![]()