عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی که در سفر هیات مذاکراتی ایران به سوییس حضور داشت، جزئیات بخش اقتصادی تفاهم نامه میان ایران و آمریکات را بیان کرد.
به گزارش فرارو، رییس کل بانک مرکزی گفت: «در جریان مذاکراتی که با دولت آمریکا انجام شد و دولتهای قطر و پاکستان نیز بهعنوان میانجی همراهی میکردند، دو تصمیم مهم در ارتباط با بخش اقتصادی تفاهمنامه در سوئیس گرفته شد.»
وی در ادامه افزود: «اولین تصمیم، مربوط به آزادسازی منابع مسدودی ایران بود. بر اساس تفاهمنامه، مقرر شده بود که این منابع بهتدریج و در جریان مذاکرات آزاد شوند که ۱۲ میلیارد دلار آن در مرحله اول و مابقی نیز در مراحل بعدی آزادسازی خواهد شد.»