به گزارش همشهریآنلاین، خواجه محمد آصف در گفتوگو با خبرنگاران در مقابل ساختمان پارلمان پاکستان، سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلامآباد را تحولی مهم در دیپلماسی منطقهای توصیف کرد.
وی افزود: پاکستان با ترجیح مذاکره و صلح بر جنگ، نقش مهمی در کاهش تنشهای منطقهای ایفا کرده است.
محمد آصف ادامه داد که تلاشهای پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس مورد استقبال و قدردانی قرار گرفته و اسلامآباد همچنان از گفتوگو و کاهش تنشها در منطقه حمایت خواهد کرد.
وزیر دفاع پاکستان با اشاره به روند رو به گسترش روابط تهران و اسلامآباد، اظهار داشت که مناسبات دو کشور بیش از گذشته تقویت خواهد شد و نقش دیپلماتیک پاکستان در عرصه بینالمللی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز با استقبال آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شدند.









