بانک مرکزی: عمدی بودن اختلال چهار بانک «زاییده توهمات ذهنی برخی افراد» است

دیجیاتو جمعه 29 خرداد 1405 - 20:23
رفع کامل اختلال زمان‌بر است The post بانک مرکزی: عمدی بودن اختلال چهار بانک «زاییده توهمات ذهنی برخی افراد» است appeared first on دیجیاتو.

بانک مرکزی عمدی بودن اختلال چهار بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات را رد کرده و آن را «زاییده توهمات ذهنی برخی افراد» دانسته است.

به گزارش دیجیاتو، حدود یک هفته پیش بود که چهار بانک کشور دچار اختلال در برخی از سرویس‌ها شدند. اگرچه بخشی از این اختلال‌ها از بین رفته، مشکل هنوز به طور کامل رفع نشده است.

از همان ابتدا شایعه عمدی بودن این اختلا‌ل‌ها برای کنترل بازار ارز و طلا مطرح شد. بانک مرکزی در آخرین اطلاعیه خود این شایعات را رد کرده است.

در اطلاعیه جدید بانک مرکزی بار دیگر تأکید شده است، اختلال‌های به‌وجود آمده به دلیل حمله سایبری بوده‌اند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:

خاطرنشان می‌شود هیچ‌گونه آسیبی به اطلاعات مشتریان نزد این بانک‌ها وارد نشده، تمام اطلاعات در دسترس بوده و هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات به‌وجود نیامده است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده سامانه‌های حاکمیتی مانند شتاب و شاپرک با این اختلالات‌ بی‌ارتباط هستند و آسیبی ندیده‌اند.

بانک مرکزی همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه ذکر کرده است:

گفتنی است با هدف رفع نیاز مشتریان بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات، تصمیماتی درباره افزایش سقف تراکنش‌های قابل انجام در این بانک‌ها از قبیل انتقال وجه کارتی، پایا و خرید اینترنتی اعمال شده است. 

بانک مرکزی در انتها ضمن عذرخواهی از مردم خواسته صبر و شکیبایی داشته باشند زیرا رفع کامل اختلال زمان‌بر است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.