پیام آمریکا به ایران درباره لبنان؛ اسرائیل حملات را تشدید نمی‌کند

همشهری آنلاین جمعه 29 خرداد 1405 - 16:27
سی‌ان‌ان مدعی شد آمریکا به ایران اطلاع داده که اسرائیل قصد تشدید بیشتر حملات خود در لبنان را ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد ایالات متحده به ایران «اطلاع داده است» که اسرائیل حملات خود در لبنان را بیش از این تشدید نخواهد کرد.بر اساس این ادعا، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا تضمین‌هایی به ایران ارائه خواهد داد یا نه، یک منبع آگاه گفته است: «حزب‌الله آتش‌بس را نقض کرد. اسرائیل موافقت کرده که موضوع را رها کند و این پیام به ایرانی‌ها منتقل شده است. اکنون این به حزب‌الله بستگی دارد که حملات را متوقف کند.»

سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که اسرائیل روز جمعه در واکنش به حمله حزب‌الله که به کشته شدن چهار سرباز در جنوب لبنان منجر شد، موجی از حملات را در سراسر لبنان انجام داد؛ این در حالی است که توافق آمریکا و ایران، پایان درگیری در همه جبهه‌ها را اعلام کرده بود.

در همین حال، ایران خواستار تضمین‌هایی شده است که پیش از برگزاری مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده در سوئیس با جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد، خصومت‌ها و درگیری‌ها در لبنان پایان یابد.بر اساس این گزارش، سفر برنامه‌ریزی‌شده ونس به تعویق افتاده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.