به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 11 خرداد ماه در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
بقائی در ابتدا درباره تحولات اخیر گفت: کماکان رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت بینالملل مشغول شدیدترین جنایات در لبنان و فلسطین اشغالی است. علیرغم آتش بس ظاهری که اعلام شده در لبنان با جنایات بیسابقه مواجه هستیم و حاکمیت این کشور مستمر مورد نقض قرار میگیرد.
تعداد زیادی از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند، صدها هزار نفر آواره شدند و این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت متاسفانه بیهیچ اقدامی صرفا تماشاچی این وضعیت است. این شرایط قطعا تبعاتش متوجه کل جامعه جهانی خواهد بود. بیکیفرمانی رژیم و مماشات با جنایت جنگی و نسل کشی بدون تردید آثارش برای صلح جهانی همزمان دارد احساس میشود.
در رابطه با تحولات منطقه هم شاهدیم که نیروهای مسلح ایران در واکنش به اقدام تجاوزکارانه آمریکا، اهدافی را در مبدا اقدام تجاوزکارانه مورد هدف قرار دادند.
از هر اقدامی که برای دفاع از امنیت ملی ایران است فروگذار نخواهیم کرد
وی درباره آتشبس در همه جبههها و اشغالگری در لبنان گفت: منطقه ما با جنگ افروزی مستمر رژیم مواجهه است. طی 80 سال گذشته رژیم جنگ دائمی را علیه منطقه به راه انداخته است. تحولات اخیر نقض آتش بس 19 دی ماه است و ما تاکید داریم که آتش بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه تفاهم برای پایان جنگ است.
آمریکا هم در منطقه ما مرتکب نقض آتش بس میشود، به این تداوم راهزنی دریایی را اضافه کنید که خود نقض آتش بس و مصداق اقدام تجاوزکارانه است. ایران خودش را به اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پاسداشت آتش بسی که اعلام شده متعهد میداند. هم دستگاه دیپلماسی و هم سایر اجزا حاکمیت تحولات را رصد میکنیم و از هر اقدامی که برای دفاع از امنیت ملی ایران است فروگذار نخواهیم کرد.
در حال تکمیل...
انتهای پیام/