ماجرای سفرهای مرموز رئیس موساد به امارات در جریان جنگ علیه ایران

پارسینه چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 15:06
یک رسانه آمریکایی فاش کرد رئیس سازمان جاسوسی موساد در جریان جنگ علیه ایران دست‌کم دو بار به‌صورت محرمانه به امارات سفر کرده و با مقام‌های این کشور درباره هماهنگی‌های امنیتی مرتبط با جنگ گفت‌و‌گو داشته است. روزنامه وال‌استریت ژورنال همچنین از همکاری نزدیک امنیتی میان اسرائیل و امارات در این دوره خبر داد.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داد، «دیوید بارنئا» رئیس سازمان جاسوسی موساد، در جریان جنگ علیه ایران دست‌کم در ۲ نوبت و به‌صورت محرمانه به امارات متحده عربی سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، این سفر‌ها در ماه‌های مارس و آوریل انجام شده و هدف آن هماهنگی درباره جنگ علیه ایران بوده است.

منابع عربی و یک منبع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند، رژیم صهیونیستی و امارات در طول جنگ، «هماهنگی امنیتی نزدیکی» با یکدیگر داشته‌اند.

وال‌استریت ژورنال همچنین یادآور شد که رژیم صهیونیستی سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» و ده‌ها نیروی نظامی را برای بهره‌برداری از این سامانه‌ها به امارات ارسال کرده است.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری ۱۴ اردیبهشت خود درباره رفتار این کشور حاشیه خلیج فارس در مدت اخیر بیان کرد: در این ۴۰ الی ۵۰ روز شاهد رفتار نامناسبی از سوی این کشور بودیم؛ آنها با طرف‌های متجاوز به ایران همراهی کردند- اقدامی که مشکلات زیادی را نه فقط برای ما بلکه برای منطقه و همبستگی کشور‌های منطقه ایجاد کرد. در هر حال امیدواریم همه کشور‌های منطقه از این تحولات درس‌های لازم را فرا گرفته باشند.

ایران پیشتر هشدار داده بود که با همسایگان خود در جنگ نیست، اما تمامی نقاط منشا فعالیت‌های متجاوزانه دشمن در منطقه هدف مشروع نیرو‌های مسلح در دفاع ملی خواهد بود.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.