کیم جونگ‌اون خواستار گسترش بی‌وقفه زرادخانه هسته‌ای کره شمالی شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 11:14
رئیس کره شمالی خواستار گسترش بی‌وقفه زرادخانه هسته‌ای کشورش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند «کیم جونگ‌اون»، رئیس این کشور، خواستار گسترش هرچه بیشتر زرادخانه هسته‌ای کره شمالی با هدف «پیشی گرفتن از جهان» شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره به مدت سه روز از روز شنبه به ریاست کیم برگزار شد تا عملکرد سیاست‌های کشور در نیمه نخست سال بررسی و برنامه‌های تعیین‌شده در کنگره حزبی ماه فوریه مرور شود.

در این نشست، سیاست توسعه نیروهای هسته‌ای کره شمالی مورد بازتعریف قرار گرفت و این نیروها به‌عنوان «هسته حاکمیت نظامی» و محور اصلی راهبرد بازدارندگی یا ورود به جنگ معرفی شدند.

 

در گزارش آمده است نشست با اجماع کامل تصمیم گرفت که تثبیت جایگاه کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، «مهم‌ترین و مؤثرترین راه» برای مقابله با شرایط پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی بین‌المللی است.

همچنین اعلام شد برنامه‌هایی گسترده‌تر و سریع‌تر با تکیه بر فناوری هسته‌ای دنبال خواهد شد و کیم دستور داده است روند افزایش توان دفاعی کشور بدون وقفه و با هدف «پیشی گرفتن از جهان» ادامه یابد.

در این نشست همچنین بر تسریع ساخت یک رزمناو موشک‌انداز هدایت‌شونده 10 هزار تنی و تقویت زیرساخت‌های نظامی از جمله پایگاه‌های دریایی و مرزبندی‌ها تأکید شد.

پیونگ‌یانگ بار دیگر کره جنوبی را «دشمن اصلی» معرفی کرد و به شدت از همکاری نظامی سئول و واشنگتن، از جمله سازوکارهای بازدارندگی هسته‌ای مشترک، انتقاد کرد و آن را تهدیدی علیه امنیت خود دانست.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.