نامه 1500 دانشمند معترض به حمله به زیرساخت‌های علمی ایران

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 13:29
نزدیک به 1500 دانشمند بین‌المللی در اعتراض به حمله به زیرساخت‌های علمی ایران نامه نوشتند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، جمعی از ایرانیان مقیم اسکاندیناوی با تهیه نامه‌ای سرگشاده، خواستار توقف هدف‌گیری تأسیسات و زیرساخت‌های علمی کشورمان شده‌اند. این نامه سرگشاده که تاکنون با استقبال گسترده جامعه علمی جهان روبه‌رو شده، نزدیک به 1500 امضا از چهره‌های برجسته دانشگاهی و پژوهشی از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده است.

در میان امضاکنندگان، دو برنده جایزه نوبل از نروژ، یک فیزیکدان برجسته بریتانیایی و یکی از همکاران شهید دکتر علی‌محمدی، دانشمند هسته‌ای شهید کشورمان، به چشم می‌خورد.

هدف این اقدام، اعتراض به آسیب‌رسانی به مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی ایران در پی تحولات امنیتی اخیر عنوان شده و طراحان آن تأکید دارند که جامعه بین‌المللی نباید در برابر تخریب زیرساخت‌های علمی یک کشور سکوت کند.

طراحان این کارزار پیشنهاد داده‌اند متن این نامه در مجامع رسمی بین‌المللی مانند یونسکو و نهادهای حقوق بشری مورد استناد قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.