فاطمه مهاجرانی در نشست خبری امروز خود گفت دولت اینترنت را به عنوان حقی از حقوق شهروندی به رسمیت میشناسد و با بازگشت به شرایط عادی، وضعیت دسترسی به اینترنت هم بهتر خواهد شد. این سخنان در هفتاد و چهارمین روز قطعی اینترنت مطرح شده و روز به روز به دریافت کنندگان اینترنت پرو افزوده میشود.
مهاجرانی بر موضع دولت درباره اینترنت تأکید کرد و گفت: «نگاه دولت، دسترسی عادلانه به همه زیرساختها از جمله اینترنت است و ما اینترنت را به عنوان حقی از حقوق شهروندی به رسمیت میشناسیم.»
به گفته وی رئیسجمهور تبعیض و بیعدالتی را به رسمیت نمیشناسند و با آن مخالف است.
مهاجرانی در ادامه، محدودیتهای گسترده اینترنت در ماههای اخیر را ناشی از شرایط خاص کشور دانست و گفت در سال گذشته به دلیل اتفاقات بسیار سنگین و دردناکی که رخ داد، سال پرقطعی اینترنتی را پشت سر گذاشتیم.
او دوباره سخنانش درباره اینترنت پرو را نیز تکرار کرد و گفت هدف از ارائه این نوع دسترسی، کمک به کسبوکارها برای استفاده از اینترنتی در تراز کشورهای دارای اینترنت باکیفیت بوده است.