مقام ایرانی: تهران مخالف انتقال اورانیوم به خارج از خاک خود است

الف دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 23:46
شبکه خبری الجزیره به نقل از مقام ایرانی که اشاره‌ای به نامش نکرد، جزئیاتی درباره پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا و واکنش واشنگتن به مطالبات ایران ارائه کرده است.

به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره امروز دوشنبه به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد که واشنگتن در پیشنهاد خود خواستار دستیابی به اورانیوم غنی‌سازی شده با غنای ۶۰ درصد شده است.
وی با بیان اینکه ایران با انتقال اورانیوم به خارج از خاک خود مخالفت کرده، در عین حال خبر داد تهران آماده است اورانیوم مذکور را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رقیق کند.
این مقام با تأکید بر اینکه ایران آماده است اورانیوم با غنای بالا را به سطح ۳.۷ درصد و ۲۰ درصد رقیق کند، تصریح کرد: آمریکا خواستار توقف 20 ساله غنی‌سازی اورانیوم شده، اما ایران این درخواست را رد کرده است.
وی در پایان گفت که آمریکا پیشنهاد پرداخت غرامت به ایران در ازای خسارت‌های جنگ را رد کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.