گزارش نیویورک تایمز از نصف شدن ذخایر موشک‌های کروز آمریکا

صدا و سیما شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 02:17
نیویورک تایمز گزراش داد؛ از آغاز جنگ علیه ایران، آمریکا تقریباً نیمی از ذخایر موشک‌های کروز خود را استفاده کرده است.

گزارش نیویورک تایمز از نصف شدن ذخایر موشک‌های کروز آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نیویورک تایمز با استناد به برآورد‌های داخلی وزارت جنگ و مقامات کنگره گزارش داد که ایالات متحده از آغاز جنگ تقریباً نیمی از موشک‌های کروز رادارگریز دوربرد خود را استفاده کرده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید آمریکا تقریباً ۱۰ برابر تعداد موشک‌های کروز تاماهاک که در حال حاضر سالانه خریداری می‌کند، شلیک کرده است.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران نظامی چینی نوشت که این جنگ نه تنها ذخایر مهمات ایالات متحده را به پایان رسانده، بلکه تصویر سلطه جهانی آمریکا را نیز در هم شکسته است.

به نوشته این روزنامه، این جنگ یک نقص بزرگ در راهبرد جنگی آمریکا را آشکار کرده است: ناتوانی آن در تولید سریع سلاح برای پرکردن زرادخانه خود در صورت درگیری طولانی و شدید.

 به تازکی روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از ارزیابی محرمانه سیا اذعان کرده است: ایران علیرغم تحریم و حمله، ۷۵ درصد از توان موشکی خود را حفظ کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.