عبور ۳ نفتکش خالی ایران از محاصره آمریکا

عصر ایران جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 16:01
این نفتکش‌ها با مانور در کریدور جنوبی پاکستان و دور زدن گشت‌های سنگین نیروی دریایی ایالات متحده، موفق شدند محاصره را بشکنند.

بر اساس اعلام سامانه ردیابی تانکر ترکرز در ادامه شکست حصر دریایی آمریکا علیه نفتکش‌های ایران، طی ۴۸ ساعت گذشته، سه فروند نفتکش خالی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش‌های ایران (NITC) با عبور هوشمندانه خود را به آب‌های سرزمینی ایران رساندند.

به گزارش ایسنا، این نفتکش‌ها با مانور در کریدور جنوبی پاکستان و دور زدن گشت‌های سنگین نیروی دریایی ایالات متحده، موفق شدند محاصره را بشکنند.

بر اساس اعلام منابع آگاه، ظرفیت مجموع این سه نفتکش خالی، حدود ۵ میلیون بشکه نفت خام برآورد می‌شود که در صورت بارگیری، می‌تواند ارزشی بالغ بر صدها میلیون دلار داشته باشد.

پایگاه تانکر ترکرز که یک سامانه‌ ردیابی نفتکش‌ها در جهان است، ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که آرایش نظامی ایران در منطقه نیز نقش مؤثری در تامین امنیت عبور این شناورها داشته است.

این موفقیت در حالی رقم می‌خورد که آمریکا اخیرا با به کارگیری 8 ناوشکن و چندین فروند هواپیمای جنگی، تلاش داشت تردد هرگونه نفتکش ایرانی به مقصد یا از مبدأ خلیج فارس را مسدود کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.