طالبان: ۱۳ نفر در حمله پاکستان به افغانستان کشته شدند

مشرق نیوز چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 08:30
سخنگوی طالبان پاکستان مدعی شده است که در حملات هوایی پاکستان به سه ولایت افغانستان دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، سخنگوی طالبان افغانستان ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرد که در پی حملات هوایی ارتش پاکستان به سه ولایت افغانستان، دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجاهد اعلام کرد که این حملات هوایی ولایت‌های خوست، کنر و پکتیا در افغانستان را هدف قرار داده است.

طبق ادعای سخنگوی طالبان، در میان کشته‌شدگان این حملات، ۱۱ کودک، یک زن و یک مرد سالمند حضور دارند.

این خبر در حالی منتشر شده است که تا این لحظه، پاکستان هنوز این حملات را تأیید نکرده است.

جزئیات بیشتری درباره شدت حملات و آنچه موجب آن شده، در دست نیست.

این حملات تازه پس از ماهها تنش میان دو کشور که درگیر نبردهای مرگبار بوده‌اند، صورت می‌گیرد.

از اواخر فوریه، افغانستان و پاکستان درگیر حملاتی بوده‌اند که به کشته شدن صدها نفر منجر شد و در نهایت یک آتش‌بس کوتاه‌مدت با میانجیگری چین برقرار شده بود.

در ۲۷ آوریل گزارش‌هایی از حمله پاکستان به افغانستان منتشر شد که در آن حمله دست‌کم ۷ نفر کشته و ۸۵ نفر زخمی شدند.

به گفته پاکستان، افغانستان به شبه‌نظامیان، به‌ویژه طالبان پاکستانی (تحریک طالبان پاکستان یا TTP) که حملاتی را در داخل پاکستان انجام می‌دهند، پناه داده است. با این حال، افغانستان این ادعا را رد می‌کند.

طالبان از سال ۲۰۲۱ و پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، قدرت را در این کشور در دست دارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.