رهگیری دو جنگنده آمریکایی توسط اتریش

خبرگزاری مهر چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 10:46
ارتش اتریش دو جنگنده آمریکایی را که بدون اجازه وارد فضای هوایی آن شده بودند رهگیری و به آلمان هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکونومیک تایمز، وزارت دفاع اتریش اعلام کرد دو فروند هواپیمای نظامی آمریکایی پس از پرواز بر فراز مناطقی از اتریش توسط جنگنده‌های یوروفایتر رهگیری و به سمت آلمان بازگردانده شدند.

مقام‌های اتریشی تصریح کردند این موضوع از مسیر دیپلماتیک پیگیری خواهد شد و واکنش نظامی در دستور کار نبوده است.

این هواپیماها پس از آن رهگیری شدند که بدون دریافت مجوز دیپلماتیک لازم بر فراز آلپ به برواز درآمدند.

اتریش عضو ناتو نیست و ورود هواپیماهای خارجی به فضای هوایی آن نیازمند کسب مجوز از وزارت خارجه این کشور است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.