
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست مشترک با تشریح پیگیریهای انجامشده در حوزه صیانت از حقوق کاربران و رفع تبعیض در دسترسی به خدمات ارتباطی، اعلام کرد: موضوع دسترسی عادلانه مردم به اینترنت از اولویتهای وزارت ارتباطات است و هرگونه رویه خارج از ضابطه در ارائه خدمات ارتباطی باید تعیینتکلیف شود.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات فنی و نظارتی وزارت ارتباطات در این زمینه، تصریح کرد: بررسیهای انجامشده نشان میدهد در موضوع موسوم به خطهای سفید و اینترنتپرو، تخلفاتی احراز شده و پیگیریهای لازم برای برخورد قانونی و اصلاح رویهها در حال انجام است.
هاشمی، در ادامه با تاکید بر ضرورت پایان دادن به رویکردهای محدودکننده در حوزه دسترسی به اینترنت، اظهار کرد: تداوم برخی سیاستهای محدودسازی نهتنها موجب شکلگیری مسیرهای خارج از چارچوب حکمرانی در فضای مجازی شده، بلکه زمینه بروز و تشدید برداشتهای تبعیضآمیز در افکار عمومی را نیز فراهم کرده است؛ از جمله در قالب موضوعاتی نظیر اینترنت طبقاتی، اینترنت پرو و خطهای سفید.
وی افزود: وزارت ارتباطات بر این باور است که هرگونه سیاستگذاری در این حوزه باید به سمت تقویت دسترسی عادلانه، شفاف و یکسان برای عموم کاربران حرکت کند و از ایجاد هرگونه شکاف در بهرهمندی از خدمات ارتباطی جلوگیری شود.
پیرو دستور حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای، رئیس قوه قضاییه؛ درباره تعیینتکلیف و بررسی جزئیات موضوع موسوم به خطهای سفید و اینترنتپرو و در ادامه پیگیریهای سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در خصوص ضرورت دسترسی عموم مردم به اینترنت، نشست مشترکی با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط برگزار شد.
در این نشست که حجتالاسلام والمسلمین موحدیآزاد، دادستان کل کشور و ذبیحالله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی نیز حضور داشتند گزارشهای دستگاههای مسئول درباره ابعاد مختلف موضوع خطهای سفید و اینترنتپرو ارائه و بررسی شد.