نخست وزیر اسپانیا: جنگ علیه ایران اشتباه بزرگ بود

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:20
نخست وزیر اسپانیا، جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را «غیرقانونی» و «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد.

نخست وزیر اسپانیا: جنگ علیه ایران اشتباه بزرگ بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نخست وزیر اسپانیا، جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را «غیرقانونی» و «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد. پدرو سانچز در نشست شورای اروپادر قبرس خواستار کاهش سریع تنش در منطقه غرب اسیا و دستیابی به راه‌ حل دیپلماسی شد .

نخست وزیر اسپانیا همچنین گزارش‌ها درباره احتمال تعلیق عضویت این کشور در ناتو از سوی امریکا  را رد کرد و گفت: اسپانیا نه بر اساس نامه های الکترونیکی بلکه بر اساس اسناد و مواضع رسمی عمل می‌کند. پیشتر یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز به ایمیل داخلی پنتاگون اشاره کرده بود که در ان موضوع تعلیق اسپانیا از ناتو به علت مواضعش در خصوص جنگ با ایران تشریح شده است.

اسپانیا پیشتر نیز اعلام کرده بود در برابر هرگونه عملیات ناتو که تنگهٔ هرمز را هدف قرار دهد، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد. نخست وزیر اسپانیا همچنین بار دیگر «استاندارد دوگانه» اتحادیه اروپا را در تحریم روسیه و تردید در اعمال چنین تحریمی علیه رژیم اسرائیل ، محکوم کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.