به گزارش پارسینه به نقل از ایرنا، ریاست جمهوری پاکستان در بیانیهای اعلام کرد: دیدار «مسعود پزشکیان» رئیسجمهوری اسلامی ایران با «آصف علی زرداری» همتای پاکستانی خود، از عزم دو کشور برای ورود به مرحلهای جدید از همکاریهای راهبردی حکایت دارد.
این بیانیه افزود: مسعود پزشکیان رئیسجمهوری اسلامی ایران در دیدار با آصف علی زرداری درباره روابط دوجانبه، صلح و امنیت منطقهای، توسعه اتصالهای ترانزیتی، همکاریهای اقتصادی و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک گفتوگو کرد.
در این بیانیه آمده است : رئیس جمهوری ایران از نقش سازنده پاکستان در حمایت از روندهای صلح و گفتوگو قدردانی کرد و با اشاره به حمایتهای اسلامآباد در مقاطع حساس اخیر، روابط با پاکستان را از اولویتهای مهم سیاست خارجی تهران دانست. پزشکیان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاریها در حوزههای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و منطقهای تاکید کرد.
زرداری از پزشکیان در اولین سفر رسمی خود به پاکستان پس از تجاوز آمریکا به ایران، استقبال کرد و خاطرنشان کرد: این سفر نشان دهنده روابط برادرانه دیرینه بین دو کشور و تمایل به ماندن در کنار هم در دوران خوب و بد است.
وی امضای یادداشت تفاهم اسلام آباد را به همتای ایرانی خود تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری در سطح فنی به صلح دائمی در منطقه منجر شود.
رئیسجمهوری اسلامی پاکستان ضمن تاکید بر حمایت اصولی کشورش از صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اسلامآباد همواره از گفتوگو و دیپلماسی به عنوان مؤثرترین راهکار برای حل چالشهای منطقهای و بینالمللی حمایت کرده است.
وی همچنین بر تعهد پاکستان به حفظ وحدت امت اسلام در عین حفظ روابط برادرانه قوی با کشورهای منطقه خلیج فارس تاکید کرد.
زرداری بار دیگر شهادت حضرت آیتالله خامنهای رهبر شهید ایران را تسلیت گفت و تاکید کرد: پاکستان در مراسم تشییع جنازه ایشان شرکت خواهد کرد.
وی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و برادرانه دو کشور، سفر رئیسجمهوری ایران را نمادی از پیوندهای عمیق تهران و اسلامآباد و اراده مشترک برای همراهی در شرایط دشوار و حساس منطقه دانست.
رئیسجمهوری پاکستان همچنین با استقبال از امضای «تفاهمنامه اسلامآباد» ابراز امیدواری کرد: مذاکرات فنی در حال انجام، بتواند به صلحی پایدار و فراگیر در منطقه منجر شود.
وی همچنین از همتای ایرانی خود خواست تا درود گرم خود را به حضرت آیتالله سید مجتبی حسینی خامنهای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، ابلاغ کند.
دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (سهشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات کشورمان برای سفری یکروزه وارد اسلامآباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال رسمی آصف علی زرداری، رئیسجمهور پاکستان و شهباز شریف، نخستوزیر این کشور قرار گرفت.