چرا عمان دریافت «عوارض» عبور از تنگه هرمز را تایید نکرد؟

همشهری آنلاین سه شنبه 02 تیر 1405 - 20:03
عضو کمیته رسانه تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به ابهامی که در فضای مجازی درباره توییت وزیر خارجه عمان درباره عدم دریافت عوارض عبور از تنگه هرمز مطرح شده است، گفت: قرار نیست آنچه دریافت می‌شود عنوان «عوارض» داشته باشد، بلکه هزینه دریافتی به عنوان «هزینه خدمات» موضوعیت دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیرحسین یزدان‌پناه رئیس اداره اخبار مجلس در پیامی تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به برخی فضاسازی‌ها درباره آنچه وزیر خارجه عمان در رابطه با تنگه هرمز و نوع دریافت عوارض از کشتی‌ها مطرح کرد پاسخ داد.

عضو کمیته رسانه تیم مذاکره کننده گفت که «بر اساس قوانین بین‌المللی اخذ عوارض از آبراه‌ها ممنوع است لذا ما هم قصد گرفتن عوارض نداریم اما چیزی به اسم «هزینه خدمات» وجود دارد مانند هزینه تأمین امنیت و... که طبق تفاهم نامه مشترک میان ایران و آمریکا قرار است ایران پس از ۶۰ روز از کشتی‌های گذری تنگه هرمز عوارض دریافت کند بلکه آنچه دریافت می‌شود هزینه خدمات است.

وی در عین حال تاکید کرد که تنگه هرمز هیچوقت به شرایط پیش از جنگ برنخواهد گشت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.