رایزنی ونس و عون درمورد ترتیبات آتش‌بس بین آمریکا، لبنان و ایران

مشرق نیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 19:25
بیرون اعلام کرد ونس و روبیو به جوزف عون، رئیس جمهور لبنان گفتند ترتیبات سازوکار آتش‌بس در منطقه، بین آمریکا، لبنان و ایران در دست بررسی است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ریاست جمهوری لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که جوزف عون در تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در مورد آتش بس گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر عون، ونس و روبیو در مورد پیشنهاد تشکیل هیات نظارت بر آتش بس بین آمریکا، لبنان و ایران با رئیس جمهور لبنان گفت و گو کردند.

ونس و روبیو در این تماس تلفنی گفتند که ترتیبات مربوط به ساز و کار آتش بس بین آمریکا، لبنان و ایران در دست بررسی است.

این در حالی است که همزمان دور پنجم مذاکرات بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، آغاز شده است. عون پیش از این گفته بود: ما هرگز چیزی جز پایان اشغالگری اسرائیل در جنوب لبنان و پایان قیمومیت‌های خارجی را نمی‌پذیریم.

در ادامه نقض آتش‌بس اشغالگران صهیونیستی، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز اعلام کرد که نظامیانش به اهدافی در جنوب لبنان حمله کرده‌اند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا شده است که در خلال این حمله گروهی از افراد را هدف قرار داده که به گفته سخنگوی ارتش این رژیم، در نزدیکی نیروهای اسرائیلی مستقر در منطقه امنیتی جنوب لبنان شناسایی شده بودند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسرائیل کاتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در مواضعی جداگانه بر آزادی عمل ارتش این رژیم در لبنان تاکید کرده‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.