برنامه هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح جهانی است

صدا و سیما جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 14:37
رئیس جماعت علمای پاکستان اعلام کرد که اسرائیل یک «رژیم تروریستی» است و برنامه هسته‌ای آن تهدیدی جدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

برنامه هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح جهانی استا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «علامه سید عقیل انجم قادری» رئیس جماعت علمای اهل سنت پاکستان در ایالت سند این کشور گفت: اسرائیل نه تنها به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) نپیوسته، بلکه دارای تعداد قابل توجهی کلاهک هسته‌ای است که می‌تواند ثبات منطقه را به خطر بیندازد.

وی طی نشستی با جمعی از علمای اهل سنت پاکستان از دولت اسلام آباد خواست تا در سطح بین‌المللی نقش فعال‌تری ایفا کند و خواستار آن شود که تمامی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل را برای بازرسی کامل در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات اسرائیل منجر به کشتار گسترده غیرنظامیان شده و بیمارستان‌ها، مدارس، پزشکان، خبرنگاران و حتی کودکان نیز در این جنایات آسیب دیده‌اند.

او همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهونیستی عیله ایران به بهانه تولید سلاح هسته‌ای افزود: رویکرد نظامی و برنامه‌های هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح جهانی است و در صورت ادامه این روند، خطر گسترش بحران در سطح بین‌المللی افزایش خواهد یافت. در پایان وی از سازمان ملل متحد و کشور‌های اسلامی خواست تا موضعی مشترک و قاطع در برابر توان هسته‌ای اسرائیل اتخاذ کنند تا صلح و ثبات در منطقه و جهان حفظ شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.