
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نزار آمیدی، رئیسجمهور عراق، در دیدار با محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد، بر ضرورت کاهش تنشها و جلوگیری از بازگشت درگیری در منطقه تأکید کرد و ادامه گفتوگو را برای حفظ ثبات منطقه ضروری دانست.
آمیدی همچنین بر تقویت همهجانبه روابط با ایران تأکید کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تحولات منطقهای در هفتههای اخیر با افزایش تنشها همراه بوده است. آمیدی که در دو هفته گذشته بهعنوان رئیسجمهور عراق برگزیده شده است، بر رویکردی مبتنی بر گفتوگو و دوری از تنش در سیاست خارجی کشورش تأکید دارد.
عراق در ماههای اخیر تلاش کرده است نقش متوازنتری در قبال تحولات منطقهای ایفا و از تشدید درگیریها در محیط پیرامونی خود جلوگیری کند.