عاصم منیر پس از تهران عازم آمریکا می‌شود | ژنرال مورد علاقه ترامپ حامل چه پیامی است؟

همشهری آنلاین پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 09:55
شبکه الجزیره اعلام کرد: فرمانده ارتش پاکستان در چارچوب تلاش برای میانجیگری بین ایران و آمریکا، فردا عازم واشنگتن خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین یک منبع امنیتی پاکستانی به شبکه خبری الجزیره گفت: عاصم منیر پس از سفر به تهران، فردا (جمعه ۲۸ فروردین) عازم واشنگتن خواهد شد.

بنابر اعلام این منبع، سفر منیر به تهران و واشنگتن در چارچوب تلاش برای میانجیگری بین دو طرف ارزیابی می‌شود.

عاصم منیر عصر دیروز (چهارشنبه ۲۶ فروردین) در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی - امنیتی وارد تهران شد و چهارشنبه شب با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

مذاکرات ایران و واشنگتن شنبه (۲۲ فروردین) با میانجیگری پاکستان در اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار شد.

بنا به گزارش‌ها، ارتباط شخصی فیلد مارشال منیر با دونالد ترامپ، یکی از کلیدهای موفقیت این میانجی‌گری بوده است. ترامپ که منیر را «ژنرال مورد علاقه‌ام» خطاب کرده، حداقل سه بار در سال ۲۰۲۵ با او دیدار مستقیم داشت. باید دید عاصم منیرحامل چه پیامی به آمریکا خواهد بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.