روسیه و اوکراین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:07
روسیه و اوکراین یکدیگر را به نقض آتش‌بس کوتاهی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتدوکس (پاسکا) برقرار شده است، متهم کردند.

روسیه و اوکراین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، فرمانداران دو منطقه مرزی کورسک و بلگورود روسیه گفتند که حملات پهپادی اوکراین به این مناطق پنج زخمی بر جای گذاشت.

در همین حال، ستاد کل ارتش اوکراین نیز مدعی شد که نیرو‌های روسیه ۴۶۹ بار آتش‌بس ۳۲ ساعته را نقض کردند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیام شبانه خود اشاره‌ای به نقض آتش‌بس نکرد، اما گفت که کی‌یف به آن پایبند می‌ماند و امیدوار است که متارکه دوام پیدا کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جمعه اعلام کرد که از ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه به وقت مسکو آتش‌بس آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ روز ۱۲ آوریل (یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۵) ادامه خواهد یافت. این پیشنهاد با موافقت اوکراین مواجه شد.

 همزمان با آغاز آتش‌بس یک‌روزه به مناسبت عید پاک ارتدوکس، روسیه و اوکراین ۳۵۰ اسیر جنگی را مبادله کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۷۵ نظامی روس از سرزمین‌های تحت کنترل رژیم کی‌یف بازگردانده شدند و در مقابل، ۱۷۵ اسیر از نیرو‌های مسلح اوکراین تحویل داده شدند.

مسکو و کی‌یف در سال گذشته چندین دور مذاکره مستقیم دوجانبه و نشست سه‌جانبه با حضور ایالات متحده برگزار کردند، اما روند صلح به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران به تازگی متوقف شده است، هرچند کانال‌های مربوط به مسائل بشردوستانه و تبادل اسرا همچنان باز است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.