ژاپن: تلاش خود را برای بازگرداندن صلح به کار خواهیم گرفت

خبرگزاری مهر دوشنبه 17 فروردین 1405 - 16:28
نخست وزیر ژاپن درباره تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران گفت: توکیو تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن صلح و ثبات به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کیودو، سانائه تاکایچی نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که به دنبال صلح در منطقه است.

نخست وزیر ژاپن در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان پارلمان درباره تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران گفت: ژاپن تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن صلح و ثبات به کار خواهد گرفت.

این در حالیست که ژاپن به عنوان یکی از واردکنندگان اصلی انرژی، بخش عمده‌ای از نفت مورد نیاز خود را از منطقه غرب آسیا تأمین می‌کند و وابستگی بالایی به مسیر تنگه هرمز دارد.

گفتنی است که وی ۱۰ فروردین ماه در این خصوص گفته بود: زمان مناسب برای برگزاری مذاکرات (با ایران) را بر اساس منافع ملی و از دیدگاهی جامع ارزیابی خواهم کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.