رایزنی فیلیپین برای خرید نفت از کشورهای تحریم شده

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 13:23
سفیر فیلیپین از اقدامات این کشور برای تضمین انرژی خود و تلاش برای خریداری از کشورهایی خبر داد که تحت تحریم آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خوزه مانوئل روموالدز سفیر فیلیپین در ایالات متحده در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با وزارت خارجه آمریکا برای دریافت معافیت یا استثناهایی است تا بتواند از کشورهای تحت تحریم آمریکا نفت خریداری کند و عرضه انرژی خود را تضمین نماید.

فیلیپین که وابستگی زیادی به واردات سوخت دارد، روز سه‌شنبه در پی پیامدهای جنگ خاورمیانه، از جمله در حوزه تامین نفت، وضعیت اضطراری ملی در بخش انرژی اعلام کرد.

روموالدز در پاسخ به این پرسش که آیا نفت ونزوئلا و ایران نیز در این مذاکرات مطرح است، گفت: همه گزینه‌ها در حال بررسی است.

وی همچنین درباره واکنش وزارت امور خارجه آمریکا افزود که این روند در حال انجام است.

دولت فیلیپین اعلام کرد که این کشور تا تاریخ ۲۰ مارس حدود ۴۵ روز ذخیره سوخت در اختیار دارد و در حال تامین یک میلیون بشکه نفت دیگر برای افزایش ذخایر راهبردی خود است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.