
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، بارندگی شدید همراه با رعد و برق، موجب بروز حوادث مختلفی از جمله ریزش دیوارها، سقوط درختان و برخورد صاعقه شد. بر اساس اعلام منابع امدادی، در منطقه مواچ گوت، بر اثر ریزش دیوار ۱۱ نفر جان باختند.
همچنین در قائدآباد، یک زوج بر اثر ریزش دیوار کشته شدند. در کورنگی سقوط درخت به مرگ یک شهروند انجامید و در ملیر نیز یک نفر بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.
در حادثهای دیگر در بلدیه، ریزش دیوار یک منزل مسکونی به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۷ عضو یک خانواده منجر شد که یکی از مجروحان بعداً جان باخت.
در منطقه گلستان جوهر نیز بر اثر ریزش دیوار، یک دختر ۴ ساله جان خود را از دست داد. همچنین در نزدیکی منطقه کلیفتن، سقوط درخت باعث مرگ یک زن حدوداً ۳۵ ساله شد. مقامات امدادی اعلام کردند که عملیات نجات همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد.
به گفته سخنگوی سازمان امدادرسانی، برخی قربانیان در بلدیه از افراد بیخانمان یا معتاد بودند که برای در امان ماندن از باران در یک ساختمان نیمهمخروبه پناه گرفته بودند. در پی این طوفان، اختلال در توزیع برق رخ داد و بخشهای وسیعی از شهر از جمله گلشن اقبال، گلستان جوهر، ملیر، لاندهی، کورنگی، اورنگی، لیاقتآباد و صدر در تاریکی فرو رفتند. اداره هواشناسی پیشتر نسبت به ورود این سامانه جوی هشدار داده بود و اعلام کرده که این وضعیت تا اواخر شب ادامه داشته و سامانه جدیدی نیز در روزهای جمعه و شنبه وارد منطقه خواهد شد. سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.
در همین حال، وزیر شهرداری ایالت سند با اعلام وضعیت آمادهباش کامل از شهروندان خواست تا حد امکان در منازل خود بمانند و از تماس با تأسیسات برقی خودداری کنند. مقامات شهری نیز از استقرار تیمهای امدادی و تشکیل واحدهای واکنش سریع برای مدیریت بحران و تسریع در تخلیه آبهای سطحی خبر دادهاند.