
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، یوسف کالا رئیس جمعیت صلیب سرخ اندونزی پس از دیدار با محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا اعلام کرد: شرایط کنونی ایران نیازمند حمایتهای پزشکی است، بهویژه در حوزه تامین دارو و تجهیزات درمانی.
وی با اشاره به محدودیتهای موجود در زیرساختهای درمانی افزود: این کمکها از طریق شبکههای بینالمللی بشردوستانه و نه بهصورت مستقیم از سوی دولتها ارسال خواهد شد.
به گفته کالا، کمکهای پزشکی از طریق شبکه صلیب سرخ و هلال احمر در کشورهای همسایه از جمله ترکیه منتقل و سپس به مناطق نیازمند در ایران ارسال میشود. همچنین مسیرهایی مانند پاکستان و ترکیه برای تسریع در روند انتقال کمکها در نظر گرفته شده است.
جمعیت صلیب سرخ اندونزی در حال ارزیابی میزان کمکهای مورد نیاز از جمله نوع داروها و تجهیزات پزشکی است و در این زمینه هماهنگیهایی نیز با وزارت بهداشت این کشور انجام شده است.
رئیس این نهاد تأکید کرد این اقدام در چارچوب تعهدات بشردوستانه اندونزی برای حمایت از کشورهای نیازمند و از طریق سازوکارهای بینالمللی انجام میشود تا کمکها بهصورت مؤثر به دست افراد نیازمند برسد.