قطعنامه شورای امنیت، اوج بی‌عدالتی علیه ملتی است که در حال دفاع از خود است

صدا و سیما جمعه 22 اسفند 1404 - 09:42
سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به قطعنامه شوراي بحرين و آمريكا در شوراي امنيت آن را اوج بی‌عدالتی علیه ملتی دانست که در حال دفاع از خود است.

قطعنامه شورای امنیت، اوج بی‌عدالتی علیه ملتی است که در حال دفاع از خود است

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس، در واکنش به قطعنامه پیشنهادی بحرین و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل که دیشب به تصویب رسید، نوشت: «قطعنامه دیروز شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، فراتر از اختیارات این نهاد و کاملا غیرقانونی است؛ هیچ چیز نمی‌تواند مانع از حق ذاتی یک ملت برای دفاع از خود شود.

این قطعنامه اصول بنیادین منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل را تحریف کرده است. این اقدام نشان‌دهنده زوال شورای امنیت است که نتیجه ابزاری شدن این شورا از سوي ایالات متحده برای پیشبرد مطامع غیرقانونی او می‌باشد.

شورا باید به‌طور صریح و بدون ابهام، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم می‌کرد. اما در عوض، ایران را محکوم كرد. حامیان این قطعنامه عمداً این واقعیت آشکار را نادیده گرفتند که ایران در حال دفاع از خود در برابر یک اقدام تجاوزکارانه آشکار و بی دلیل از سوی دو رژیم زورگو است؛ طرفه اینکه یکی از این دو رژیم، عضو دائم همین شورا هم هست.

هیچ کشوری نباید هیچ‌گونه کمک و مساعدتی به جنگ غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ارائه دهد. این تجاوز مداوم علیه ایران بدون استفاده از پایگاه‌ها و دارایی‌های نظامی آمریکا که در قلمرو کشور‌های حوزه خلیج فارس مستقر هستند، امکان‌پذیر نبود.

جمهوری اسلامی ایران هیچ قصدی برای نقض حاکمیت یا تمامیت ارضی همسایگان خود ندارد و تاکنون حداکثر خویشتن‌داری را به خرج داده است. نیرو‌های مسلح ما کاملاً متعهد به رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستند، اهداف خود را با نهایت دقت و احتیاط انتخاب می‌کنند و صرفاً پایگاه‌ها، تأسیسات و دارایی‌های نظامی‌ای را هدف قرار می‌دهند که توسط متجاوزان برای انجام جنگ غیرقانونی علیه ملت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند».

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.