ایران فقط پایگاه‌های آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است

صدا و سیما چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 16:17
علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران صرفاً پایگاه‌های نظامی ایالات متحده را در منطقه هدف قرار داده است.

ایران پایگاههای نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،‌ قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، در صفحه ایکس خود نوشت: تماس تلفنی از سوی علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، دریافت کردیم. وی در این گفت‌و‌گو تأکید کرد که تهران به کشور‌های حوزه خلیج فارس اطلاع داده است که در جریان عملیات نظامی خود، سفارتخانه‌ها، میادین نفتی و هیچ‌یک از تأسیسات و اهداف غیرنظامی را هدف قرار نداده و نخواهد داد و حملات انجام‌شده صرفاً پایگاه‌های نظامی ایالات متحده را دربر گرفته است.

باقری همچنین از عراق خواست بر اساس توافقنامه امنیتی امضا شده میان دو کشور، تدابیر لازم را برای جلوگیری از نفوذ هرگونه گروه‌های معارض از طریق مرز‌های مشترک اتخاذ کند.

الاعرجی افزود: عراق نیز تأکید کرده است که به تلاش‌های دیپلماتیک خود با طرف‌های مختلف برای مهار بحران، جلوگیری از تشدید تنش و بازگرداندن اوضاع به مسیر گفت‌و‌گو ادامه می‌دهد. این رویکرد در چارچوب دستور العمل محمد شیاع السودانى فرمانده کل نیرو‌های مسلح و نخست‌وزیر عراق، مبنی بر لزوم پایبندی کامل به توافقنامه امنیتی میان بغداد و تهران و جلوگیری از نفوذ هرگونه گروه یا عبور غیرقانونی از مرز‌های دو کشور و ممانعت از انجام هرگونه اقدامات تروریستی از خاک عراق دنبال می‌شود.

وی همچنین اشاره کرد که وزارت داخله اقلیم کردستان عراق برای تقویت کنترل و نظارت بر مرزها، گارد مرزى بیشتری از نیرو‌های پیشمرگه را به نوار مرزی در سمت اربیل اعزام کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.