لاپید: تروریسم شهرک‌نشینان ننگی برای اسرائیل است

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:13
تهران-ایرنا- رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اقدامات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها تروریستی است، خاطرنشان کرد که دلیل این خشونت ها ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی است که حامی سرسخت خشونت به شمار می‌آید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که تروریسم شهرک نشینان ننگی برای این رژیم است و منجر به تهدیدات امنیتی می شود و این مساله باید حل شود.

وی تاکید کرد که اقدامات شهرک نشینان، اقداماتی تروریستی- یهودی تحت نظارت کابینه نتانیاهو است.

لاپید ادعا کرد راه حل دو دولتی منجر به سلطه حماس نه تنها بر نوار غزه بلکه بر کرانه باختری نیز خواهد شد. این حق ماست که از ورود ناوگان صمود (شکست محاصره غزه) جلوگیری کنیم زیرا غزه را یک منطقه بسته نظامی می دانیم.

وی با اشاره به اینکه اصطلاح صهیونیسم در بسیاری از مکان ها منفور شده است، مدعی شد جنبش صهیونیسم زیباترین جنبش در قرن ۲۱ است اما متاسفانه بدنام شده است.اگر کابینه تشکیل دهیم، در سه یا چهار سال آینده برای تشکیل دولت فلسطینی و یا الحاق بخش هایی از سرزمین فلسطین فشار نخواهیم آورد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم توقف جنگ در سرزمین های اشغالی که ۳ سال به طول انجامیده است، خاطرنشان کرد: دلیل خشونت شهرک نشینان این است که بن گویر، از حامیان سرسخت این نوع خشونت است.

این اظهارات درحالی است که رژیم اسرائیل به موازات افزایش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان، همراه با تخریب، آوارگی اجباری و اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان که همگی بخشی از تلاش‌های الحاق آن است، به گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

پس از امضای توافقنامه اسلو ۲ در سال ۱۹۹۵، رژیم اسرائیل از طبقه‌بندی مناطق وسیعی از کرانه باختری به عنوان منطقه «ج»، برای تشدید تخریب جوامع بادیه‌نشین فلسطینی و آواره کردن ساکنان آنها سوء استفاده کرد.

رژیم اسرائیل ادعا می‌کند که این جوامع تهدید امنیتی برای شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف ایجاد می‌کنند، در حالیکه فلسطینی‌ها تاکید دارند که عملیات آوارگی بخشی از یک سیاست برنامه‌ریزی شده با هدف گسترش شهرک‌ها و تحمیل رویدادهای جدید است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.