به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، «آصف علی خان دُرانی» طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به گزافه گویی های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران و اتهام داستن سلاح هستهای علیه تهران، خطاب به نتانیاهو نوشت: خیلی مسخره است، دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
وی افزود: نتانیاهو با ابراز به اصطلاح نگرانی بابت برنامههای هستهای ایران، آن را تهدید قلمداد می کند در حالی که خود اسرائیل یک قدرت اعلام نشده دارنده تسلیحات اتمی است.
آصف دُرانی که از شهریور ۱۳۹۵ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است، گفت: از قضا، هیچ کس در ایالات متحده یا اروپا برنامه هستهای اسرائیل را که یک تهدید واقعی برای صلح جهانی است، زیر سوال نمیبرد.
وی تاکید کرد: همین ریاکاری باعث شده که ایالات متحده از یک ابرقدرت تنها به یک قدرت رو به زوال سوق پیدا کند.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر مقامهای آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مارکو روبیو، وزیر خارجه مدعی پیشرفت در مذاکرات با ایران برای رسیدن به یک تفاهم پایان جنگ هستند.
همزمان با این اظهارنظرهای علنی از سوی مقامهای آمریکایی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرده است که رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو را از فرآیند تصمیمسازی در خصوص پرونده ایران کنار گذاشته است.
پایگاه خبری اکسیوس نوشتهاست به گفته سه منبع آگاه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در تماس تلفنی دشوار که سهشنبه هفته گذشته انجام شد، درباره تلاش جدیدی برای دستیابی به توافق با ایران گفتوگو کردند؛ یکی از این منابع گفت که نتانیاهو پس از این تماس «بشدت آشفته و برافروخته» بود. به نوشته اکسیوس نتانیاهو به شدت نسبت به مذاکرات بدبین است و میخواهد جنگ را از سر بگیرد تا توانمندیهای نظامی ایران را بیشتر کاهش دهد و با نابود کردن زیرساختهای حیاتی این کشور، رژیم را تضعیف کند.








