شهباز شریف با همتای چینی خود درباره مذاکرات ایران و آمریکا صحبت کرد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 11:29
اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان امروز طی دیدار با همتای چینی خود ضمن تمجید از رویکرد سازنده پکن برای حمایت از دیپلماسی صلح در منطقه، وی را در جریان رایزنی‌های اخیر تهران و پیشرفت در مذاکرات ایران و آمریکا قرار داد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، شهباز شریف و هیات بلندپایه پاکستانی امروز در شهر پکن با لی چیانگ نخست وزیر چین دیدار کرد.

شهباز شریف با قدردانی از رویکرد منطقه‌محور رهبران چینی و حمایت آنان از میانجی گری اسلام‌آباد، گفت: پیشرفت های خوبی اخیرا داشته‌ایم و امیدواریم صلح پایدار به زودی برقرار شود.

وی، نخست وزیر چین را در جریان سفر اخیر فیلد مارشال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان به تهران و دیدارهایش با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قرار داد و افزود: عاصم منیر همزمان با مسوولان آمریکا ارتباط برقرار کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد و پکن در یک مسیر هماهنگ و مشابه برای صلح و ثبات پایدار در منطقه گام برمی‌دارند و در این خصوص دو کشور یک ابتکار ۵ ماده‌ای (اشاره به به سفر سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان به پکن در ۳۱ مارس-۱۱ فروردین- و دیدارش با وانگ یی همتای چینی) را نیز مطرح کردند.

وی تاکید کرد: پاکستان به نقش آفرینی برای پیشبرد روند صلح و هماهنگی با دوستان چینی نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا؛ شهباز شریف قرار است امروز و در سومین روز از سفر رسمی خود به چین با شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

پاکستان و چین در طول بازدید شهباز شریف تفاهم نامه های همکاری به ارزش ۷ میلیارد دلار امضا کردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.