به گزارش روز دوشنبه ایرنا، چین بار دیگر گامی بلند در رقابت فضایی با آمریکا برداشت. این کشور با پرتاب سفینه «شینزو-۲۳» سه فضانورد خود را برای مأموریتی یکساله به ایستگاه فضایی تیانگونگ اعزام کرد؛ سفری که مدت آن دو برابر استاندارد ۶ ماهه مأموریتهای ناسا است. به گزارش شینهوا، این سفینه اواخر شب گذشته با راکت «لانگ مارچ ۲اف» پرتاب شد و امروز (دوشنبه) با موفقیت به ایستگاه تیانگونگ متصل ش
خبرگزاری شینهوا با انتشار این خبر افزود: سفینه «شینزو-۲۳» توسط راکت ماهوارهبر «لانگ مارچ ۲اف» (The Long March 2F rocket) اواخر شب گذشته به وقت محلی (بامداد امروز به وقت ایران) با سه سرنشین به فضا پرتاب شد.
این گزارش حاکی است که این سفینه امروز (دوشنبه) به ایستگاه فضایی تیانگونگ متصل شد و سه فضانورد به گروه خدمه «شینزو-۲۱» که پیش از این در ایستگاه حضور داشتند، ملحق شدند.
در ایستگاه فضتیی تیانگونگ ملحق شدند
شینهوا گزارش داد: چین در نظر دارد تا گروه جدید برای یک دوره بلندمدت یکساله (که پیش از این شش ماه بود) در این ایستگاه به سر ببرند.
این گزارش حاکی است که چین با آمریکا برای بازگشت دوباره به ماه در رقابت فضایی است.
ایستگاه فضایی تیانگونگ که در سال ۲۰۲۱ در مدار زمین قرار گرفت و در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارد، توسط آژانس فضایی سرنشیندار چین (CMSA) اداره میشود.












