جنگ در خاورمیانه؛ بن‌بست صادرات گاز در آمریکا

همشهری آنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:05
در پی اختلال در صادرات انرژی خاورمیانه، حدود ۲۰ درصد از عرضه جهانی گاز مایع طبیعی (ال ان جی) مختل شده است.

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: در پی تجاوز غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و اختلال در صادرات انرژی خاورمیانه، حدود ۲۰ درصد از عرضه جهانی گاز مایع طبیعی (ال ان جی) مختل شده است. همین موضوع باعث شده اروپا و آسیا برای تأمین گاز رقابت شدیدی داشته باشند و قیمت‌ها در این مناطق جهش قابل توجهی تا بیش از ۸۰ تا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کند.

در مقابل، آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز جهان، با وضعیتی کاملاً متفاوت روبه‌روست.

با وجود تولید بالا، صادرات گاز این کشور به شدت محدود شده به طوری که در برخی نقاط از جمله تگزاس، به دلیل پر بودن خطوط لوله، تولیدکنندگان مجبورند برای تخلیه گاز خود هزینه پرداخت کنند.

منبع: رویترز

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.