وزیر خارجه فرانسه: در طرح آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نمی‌کنیم

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:46
خارجه فرانسه گفت که کشورش در طرح آمریکا برای تنگه هرمز مشارکت نخواهد کرد و پاریس و لندن طرح پیشنهادی خود درباره این تنگه را نهایی کرده‌اند.

ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه، که به خاورمیانه سفر کرده است، جمعه در ابوظبی اظهار کرد که کشورهای خلیج فارس را از ابتکار انگلیس و فرانسه مطلع کرده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود که این طرح «در مرحله‌ای پیشرفته قرار گرفته و برنامه‌ریزی آن نهایی شده است. آمده‌ام تا سند این ماموریت را به شماری از نزدیک‌ترین متحدان خود در منطقه ارائه دهم.»

بارو درباره طرح آمریکا برای ایجاد ائتلافی بین‌المللی درباره تنگه هرمز نیز گفت که این طرح «از همان ماهیت طرحی که ما ایجاد کردیم نیست بلکه به نوعی مکمل آن است.»

وی افزود: این طرح در رقابت با ابتکاری که ما آغاز کرده‌ایم و بر آن تمرکز داریم، نیست.

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی درباره سخنان بارو نوشت که وزیر خارجه فرانسه ادعا کرده که طرح پاریس و لندن درباره تنگه هرمز «دفاعی» است.

وی افزود که فرانسه در طرح آمریکا مشارکت نخواهد کرد و بر طرح خودش متمرکز است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.