ضرورت پاسخگو کردن آمریکا به خاطر قانون‌شکنی و جنایات ارتکابی

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 22:17
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای کنیایی بر ضرورت اقدام قاطع بین‌المللی برای صیانت از منشور ملل متحد و پاسخگو کردن آمریکا به خاطر قانون‌شکنی و جنایات ارتکابی تاکید کرد.

ضرورت پاسخگو کردن آمریکا به خاطر قانون‌شکنی و جنایات ارتکابی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه با موسالیا موداوادی نخست وزیر و وزیر امور خارجه کنیا به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

در این تماس تلفنی، راجع به وضعیت امنیتی منطقه غرب آسیا و پیامد‌های اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران بر امنیت منطقه و نیز تبعات اقتصادی این وضعیت برای سایر مناطق، بحث و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ناامنی تحمیل‌شده بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، ضرورت اقدام قاطع بین‌المللی برای صیانت از منشور ملل متحد و پاسخگو کردن آمریکا به خاطر قانون‌شکنی و جنایات ارتکابی را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کنیا با اشاره به ضرورت احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی کشور‌ها و پرهیز از توسل به زور، بر اهمیت دیپلماسی برای برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.