ادعاهایی تازه گروسی از ذخایر اورانیوم ایران

عصر ایران چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 16:01
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که بیشتر ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالای ایران احتمالا هنوز در مجتمع غنی‌سازی اتمی اصفهان است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که احتمالا بیشتر ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالای ایران در محل تاسیسات اصفهان است.

به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که بیشتر ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالای ایران احتمالا هنوز در مجتمع غنی‌سازی اتمی اصفهان است.

او روز گذشته در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس بیان کرد که تصاویر ماهواره‌ای در اختیار آثار حملات متجاوزانه اخیر آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران را نشان می‌دهد و گردآوری اطلاعات در این باره ادامه دارد.

تاسیسات اصفهان، نطنز و فردو در جنگ ۱۲ روزه در ژوئن ۲۰۲۵ توسط آمریکا با بمب‌های سنگرشکن مورد حمله متجاوزانه قرار گرفت‌. پس از این حملات افزایش سطح تشعشعات خارجی در محل بمباران‌ها از سوی ایران و آژانس گزارش نشد.

مقامات ایران پیشتر اعلام کرده بودند که ذخایر اورانیوم با خلوص بالای ایران در محل تاسیسات بمباران‌شده مدفون شده است.

پس از جنگ ۱۲ روزه و به تعلیق درآمدن همکاری ایران با آژانس، تاسیسات بمباران‌شده از دسترسی‌هایی که ذیل توافق قاهره میان ایران و آژانس برای شکل جدید بازرسی‌های آن‌ها در ایران ایجاد شد، مستثنی شدند.

گروسی پیشتر بر ضرورت ایجاد دسترسی به این تاسیسات تاکید کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.