
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز در اعلامیهای از دیدار «علیرضا بیکدلی» سرپرست سفارت ایران در افغانستان با «نبی زاده» رئیس اتاق صنایع و معادن این کشور خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار، راههای تقویت همکاریهای بخش خصوصی دو کشور در زمینه تامین نیازمندیهای صنعت و معدن گفتوگو شد.
قبل از این نیز مقامات افغانستان از سرمایه گذاران ایرانی خواسته بودند در زمینه صنایع و معادن این کشور سرمایه گذاری کنند.
بسیاری از کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری در بخش استخراج معادن و منابع زیرزمینی افغانستان اعلام آمادگی کردهاند و حکومت این کشور نیز به دنبال جذب سرمایههای سرمایه گذاران کشورهای منطقه و همسایه در این زمینه است.