روسیه اولین نیروگاه اتمی این کشور را راه‌اندازی کرد | ببینید

همشهری آنلاین سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 16:29
بنگلادش اولین واحد نیروگاهی نیروگاه هسته‌ای خود با نام «روپور» را که با همکاری روسیه ساخته شده است، راه‌اندازی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس شرکت «روس‌اتم» روسیه، راه‌اندازی اولین نیروگاه هسته‌ای بنگلادش را یک رویداد تاریخی برای این کشور توصیف کرد.

نیروگاه هسته‌ای روپور با دو راکتور مدل VVER-1200 و ظرفیت کلی ۲۴۰۰ مگاوات، در ۱۶۰ کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش، بر اساس قرارداد کلی که در ۲۵ دسامبر امضا شده بود، احداث شده و در حال توسعه است.

بارگذاری سوخت هسته‌ای در راکتورِ اولین واحد نیروگاهی، نقطه عطفی کلیدی در این پروژه ساخت‌وساز محسوب می‌شود. پس از این مرحله، اولین انتقال برق به شبکه سراسری بنگلادش و بهره‌برداری رسمی از نخستین واحد نیروگاه هسته‌ای این کشور انجام خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.