اعلام آمادگی تهران برای انتقال تجربیات دفاعی به اعضای شانگهای

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 15:17
در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در شهر بیشکک، مقامات دفاعی ایران و پاکستان با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

اعلام آمادگی تهران برای انتقال تجربیات دفاعی به اعضای شانگهای

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «دیلی پاکستان» در این دیدار «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان و «رضا طلایی نیک» معاون وزیر دفاع ایران، بر اهمیت تداوم رایزنی‌ها و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی تاکید کردند. دو طرف در فضایی مثبت و سازنده، ضمن مرور وضعیت روابط دوجانبه، درباره راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل تجربیات، ارتقای هماهنگی‌های منطقه‌ای و تقویت سازوکار‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین تحولات جاری منطقه، ضرورت حفظ ثبات و امنیت و نقش تعاملات چندجانبه در کاهش تنش‌ها از دیگر محور‌های مورد بررسی در این دیدار بود.

به گزارش پایگاه خبری دیلی پاکستان همزمان با برگزاری این اجلاس، جمهوری اسلامی ایران از آمادگی خود برای انتقال «تجربه‌های دفاعی آزموده‌شده در میدان» به کشور‌های مستقل، به ویژه اعضای سازمان همکاری شانگهای خبر داد. در این چارچوب، مقامات ایرانی تاکید کردند که اشتراک گذاری این تجربیات می‌تواند به تقویت همکاری‌های دفاعی، ارتقای توان بازدارندگی و افزایش سطح هماهنگی میان کشور‌های عضو در مواجهه با تهدیدات مشترک کمک کند. این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که با وجود برخی تنش‌های اخیر در سطح منطقه، روند رایزنی‌های دیپلماتیک و امنیتی همچنان ادامه دارد و کشور‌های مختلف در تلاش هستند از مسیر گفت‌و‌گو و همکاری‌های چندجانبه به ثبات پایدار دست یابند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.