نماینده مجلس راهکار داد: توسعه اقتصاد دیجیتال بدون نیاز به اینترنت

دیجیاتو سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:38
طاهری به اینترنت برچسب آمریکایی زده و معتقد است باید از چین الگو بگیریم. The post نماینده مجلس راهکار داد: توسعه اقتصاد دیجیتال بدون نیاز به اینترنت appeared first on دیجیاتو.

رئیس کمیته ICT کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اقداماتی که می توان در جهت رشد اقتصاد دیجیتال بدون نیاز به اینترنت انجام داد را تشریح کرد. طاهری به اینترنت برچسب آمریکایی زده و معتقد است باید از چین الگو بگیریم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خانه ملت، وابستگی به اینترنت آمریکا را از نقاط ضعف امنیتی کشور دانست و گفت:

«بی تردید امروز حوزه آی سی تی، هوش مصنوعی و جمع آوری داده از شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای جدی جنگ ترکیبی است. ما به طور علمی می‌توانیم ثابت کنیم وقتی از اینترنت بین الملل، گوشی هوشمند، سیستم عامل‌های اندروید یا ویندوز استفاده می‌کنید بدون اینکه متوجه شوید در زمان استفاده از نرم افزارها، حجم زیادی از داده‌های گوشی شما در قالب گزارش از آن خارج شده و در اختیار گوگل، شرکت سازنده گوشی و مجموعه‌ای که سیستم عامل آن را نوشته است، قرار می‌گیرد.»

او یکی از نشانه‌های خروج داده‌های اطلاعاتی گوشی‌های همراه را حجم باتری آنها دانست که ظرف ۲۴ ساعت به اتمام می رسد.

طاهری معتقد است قطع اینترنت برای رفع این مشکل، فقط پاک کردن صورت مساله است از همین رو پیشنهاد کرد تا از چین الگو بگیریم: «هم اکنون اینترنت کل دنیا به غیر از چین زیر نظر وزارت دفاع آمریکا است در حالیکه زندگی مردم چین در بستر اقتصاد دیجیتال است اما آسیب امنیتی نیز آنها را تهدید نمی‌کند.»

رئیس کمیته ICT کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که سیستم عامل، مرورگرها و اپلیکیشن‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که فعالیت‌های اقتصادی مردم را تسریع و تسهیل کند و بازار را رونق بخشد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.