ادعای رسانه‌های صهیونیستی درمورد دور دوم مذاکره اسرائیل و لبنان

مشرق نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 18:03
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که دور دوم مذاکرات بین اسرائیل و لبنان روز پنجشنبه با حضور سفرای دو طرف در واشنگتن برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۵ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه عنوان کرد که انتظار می‌رود دور دوم مذاکرات اسرائیل و لبنان روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شود.

این رسانه افزود که اگر گفت و گوها برگزار شود، سفرای دو طرف در واشنگتن در مذاکرات شرکت خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، جوزف عون، رئیس جمهور لبنان، گفته است که لبنان مذاکرات دوجانبه را از طریق هیاتی به ریاست «سیمون کرم» انجام خواهد داد و هیچ کس دیگری در این ماموریت شرکت نخواهد کرد و جایگزین لبنان نخواهد شد.

میشل عیسی، سفیر آمریکا در لبنان، اندکی پس از بازگشت به بیروت، برای اولین بار از زمان اعلام آتش‌بس موقت ۱۰ روزه، با عون و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

عون در اظهاراتی که توسط دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان منتشر شد، اظهار داشت که هدف از گزینه مذاکره، توقف خصومت‌ها، پایان دادن به اشغال مناطق جنوبی توسط اسرائیل و استقرار ارتش در مرز جنوبی شناخته شده بین‌المللی است.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد: مذاکرات پیش رو از هر مذاکره دیگری جدا است زیرا لبنان با دو گزینه روبرو است: یا ادامه جنگ با پیامدهای انسانی، اجتماعی، اقتصادی و حاکمیتی آن، یا مذاکره برای پایان دادن به این جنگ و دستیابی به ثبات پایدار. من مذاکره را انتخاب کرده‌ام و امیدوارم که بتوانیم لبنان را نجات دهیم.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.