تام باراک: وقت عادی‌سازی روابط سوریه و اسرائیل است / لبنان هم با اسرائیل در روند عادی‌سازی هستند

خبرآنلاین جمعه 28 فروردین 1405 - 12:05
نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه روز جمعه گفت که واشنگتن به‌دنبال موافقت سوریه و لبنان با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ «توماس جوزف باراک» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه امروز (جمعه) از تلاش واشنگتن برای وادار کردن تروریست‌های حاکم بر دمشق برای پذیرش توافق عادی‌سازی روابط سوریه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

بنا به گزارش فارس؛ باراک بعد از دیدار با احمد الشرع، رئیس موقت دولت سوریه که به آنتالیا سفر کرده، گفت: «سوریه پس از وقایع ۷ اکتبر با عدم درگیری با اسرائیل عاقلانه عمل کرد».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «الشرع تأیید کرد که نمی‌خواهد با اسرائیل وارد جنگ شود و هیچ موشکی از سوریه به سمت اسرائیل شلیک نشده است».

این مقام آمریکایی سپس اظهار داشت: «زمان از سرگیری مذاکرات بین سوریه و اسرائیل فرا رسیده و ممکن است حتی قبل از لبنان به توافق عادی‌سازی روابط برسیم».

باراک درباره آتش‌بس در لبنان نیز مدعی شد: «رئیس جمهور [آمریکا دونالد] ترامپ و وزیر امور خارجه [مارکو] روبیو، اسرائیل را تحت فشار قرار دادند و به آن گفتند که زمان آتش‌بس با لبنان است».

وی در ادامه ادعاهایش گفت: «جوزف عون، رئیس جمهور لبنان و نواف سلام، نخست وزیر این کشور، بهترین کسانی هستند که تاکنون لبنان را اداره کرده‌اند. البته ما باید با حزب‌الله نیز کانال ارتباطی برقرار کنیم».

طبق گزارش الجزیره، سفیر آمریکا در ترکیه ادامه داد: «ما به دنبال توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و لبنان و خلع سلاح حزب‌الله هستیم».

باراک همچنین افزود: «آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان به صورت مرحله‌ای پیش خواهد رفت و ما باید کاستی‌های توافق ۲۰۲۴ را بررسی کنیم».

315
 

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.